11 december 2009

Sossemor -en betongsosse?

Sossemor har varit kulturell idag. Min fackliga vän och konstnär Claes hade vernissage i Gamla Stan. Egentligen var det nästan hela hans familj som ställde ut sina alster. Jag blev förtjust i Åsas (=fru till Claes) snäckformad betongfat. Jag tittade och tänkte, tänkte och tittade. Jag hade ju inga som helst avsikter att handla något. Svettet rann och jag var omringad av effektiva marknadsförare som jag tyckte jag kände igen från mitt tidigare liv eller hör de till nuet? Det sprang rävar, tomtar och konstiga fåglar på väggarna och innan jag fattade något, så gick jag mot tunnelbanestation med en unik snäckformad betongfat i konsumpåse. Sossemor har blivit en äkta betongsosse!

1 kommentar:

Carola sa...

Du håller iallafall hårt i plånboken, betongsosse eller ej! Ibland måste man se till de mjuka värdena här i livet, bejaka sina känslor och helt enkelt slå till! Det var ett vackert fat och jag är övertygad om att när du ställt ut det i trädgården och solens strålar spelar i mönstret så är du nöjd över min effektiva marknasföring.