16 januari 2012

Jaha, jag vet inte hur ska jag tolka alliansens icke-svar på min fråga om hur de ska ta ansvar för underhåll av kommunens fastigheter, i detta fall Ridskolans mögelskadade lokaler. De svarar inte utan hänvisar till ett möte den 18/1 då diskussion ska föras om vem som är ansvarig för vad enligt avtalet. Inga principiella riktlinjer hade dem, t.ex. att visst ska kommunen ta ansvar utan mer som att vi gör inte mer än vad som står i avtalet. I fritidsnämndens tjänsteskrivelse ang. detta ärende finns två olika tolkningar av avtalstexten. Olika tjänstemän har gjort olika tolkningar och i princip ger kommunen rätt att välja vilken riktning de vill. Majoriteten ville inte ta ställning idag! De har haft över fyra månader på sig att ha detta möte men på detta sätt slipper de ha diskussion med oss i fullmäktige.
Jag skulle aldrig våga lämna min enskild egendom i deras förvaltning. Men som kommuninvånare och skattebetalare är man tvungen att lita på majoritetens goda ambitioner och ansvarskänsla. Och här finns nu ca. 500 medlemmar i Ridklubben i mögelskadade lokaler. Grattis alla (M)-väljare!
Undra hur underhållsansvaret är skrivet i fristående förskolornas avtal? Hur underhållsplanen ser ut överhuvudtaget när det gäller kommunala fastigheter? Det vore intressant revisonsuppdrag! Jag vill i alla fall se dem!

Inga kommentarer: