24 januari 2012

På vägen till jobbet träffar jag varje morgon änder i Ormstaåns mynning mot Vallentuna sjön. Om jag stannar så tror de att det är matningsdags och de springer till mig. Idag var jag beredd och hade kameran färdig så jag hann ta en bild på dem i vattnet innan alla var uppe på bron. Hoppas den planerade vattenparken blir verklighet någon gång. Området nedanför kyrkan är en enorm tillgång som ska "förädlas" och tillgängliggöras för kommuninvånarnas sommarnöje. I Bogesund, Vaxholm där vi spenderade helgens planeringsdagar finns också en sk. Parkvilla som är en café och är öppen åtminstone söndagar. Ta en härlig frisk vinterpromenad i området och ....

njut sedan av kaffebordets läckerheter till mycket rimlig kostnad och i en mysig miljö.

Imorgon börjar (S)-studiecirkel om boken "Systrar, kamrater" som berättar om de kvinnliga socialdemokratiska pionjärerna. Det kommer att bli intressant. Studiecirkeln är öppen för vem som helst. Kolla på www.socialdemokraterna.se/vallentuna



Inga kommentarer: