19 november 2009

Trollet!

Idag följde jag med Trollet till V97:s inspelningsstudio. Trollet var lite nervös, men det gick bra till sist. Jag hade så roligt när Trollet skulle lära sig att säga " maila till kommun@vallentuna.se" som var faktiskt lite svårt för en skogsväsen att komma ihåg. Han använder ju för honom naturliga kontaktkanaler istället för e-post. Lyssna gärna på lokalradion under vecka 49 vad Trollet är bekymrad över.

Jag fick också lära mig mycket under förmiddagen. Jag var nämligen på studiebesök i Svedjans arbetscenter och träffade även personal från Alléns stödboende. Oerhört nyttigt att få göra dessa studiebesök och få en bild av verksamheten när man hittintills har bara mött siffror, begrepp och tjänsteskrivelser. Socialförvaltningens verksamhetsområde är så brett så jag ska göra ett fortsättningsbesök i december.

Inga kommentarer: