29 november 2009

Advent!


Istället för söndagsgympan så var jag med Ing-Marie och Pär och delade ut flygblad om borgarnas byggplaner i Kristinebergsskogen/Bällstabergsskogen. Jag hade för få ex. Jag får kopiera flera imorgon efter pensionärsutskottets sopplunch och dela resten under veckan. Jag märkte i måndags att några kommentarer från allmänheten om byggplanerna hade redan kommit till kommunen. Jag förstår inte vad som krävs att borgarna lägger detta område åt sidan. Det finns SÅÅÅ mycket mark längs roslagsbanan att bygga på att varför ta just denna skog till anspråk. Det blir val mellan invånarnas behov av friluftsområde eller JM:s behov av nya exploateringsområden. Valet är ditt!

Härligt med julerött! Jag pyntade lite inför första advent och det kom komplimanger från döttrarna, vilket värmde hjärtat. Barnen hade en "kusinträff" i stan, var på bio (Julsaga) och åt tillsammans. Hoppas de håller den täta kontakten livet ut.

Inga kommentarer: