2 november 2009

Jobbkongressen är över, nyyh!



Helt fantastisk kongress! Jag vågar påstå att inget annat parti har så mycket samlad erfarenhet och kunskap som vi. Det finns många socialdemokrater som har hamnat i historieböckerna som betydelsefulla politiker som har bidragit till välfärdens utveckling. Det är sossar som har drivit samhällsutvecklingen framåt och jag vet att jobbkongressens beslut har gjort det också. Och JAG har varit med om detta! Jag lärde mig så mycket och många nya kontakter och nya partivänner fick jag också.

Känslan, den känslan av gemenskap är helt omöjligt att beskriva om i ord. Ombud från hela Sverige. Alla delar grundsynen om allas lika värde och agerar också utifrån det. Alla sätter människans behov före marknadens behov. Rättvisa, frihet och solidaritet! Jag hoppas att jag kunde dela den känslan med er. Jag önskar att flera ville vara med om att kämpa att dessa värderingar återigen får styra Sverige.

Jag är så trött på att höra att marknaden är inte intresserad av att bygga hyresrätter eller att marknaden gallrar bort de oseriösa anbudsgivare/utförare osv. Jag som folkvald skall styra enligt de principer som jag har lovat i valrörelsen och i enlighet med vårt handlingsprogram. Jag skall styra utifrån människornas behov och då får marknaden anpassa sig till det. Om folk i Vallentuna behöver hyresrätter så är det politikernas jobb att ordna detta. Det är vi politiker som beslutar om kravsnivån och det är vi som skall gallra bort de oseriösa redan i starten och inte vänta tills "marknaden"=människorna har farit illa. Det går om viljan finns! Moderaterna har inte viljan! Det krävs handling!

Oh vilken fest vi hade igår! Här nedan sjunger vi "Staten och kapitalet" med Ibbes (Ibrahim Baylan) och Thomas Borströms ledning. Min första kongress, Jobbkongress 2009 är över! Nyyh!

(Sorry! Jag kunde inte få denna bild större och dubbelt blev det också. Jag frågar hur man gör från min dotter imorgon.)




Inga kommentarer: