18 februari 2013

Jag medger... jag är besviken, ledsen, slagen av alliansens totala nonchalans mot de synpunkter och åsikter som lyftes fram i samrådsvar om strukturplanen över södra Vallentuna/Kristineberg. Inga sakargument bet på alliansen i kväll, som vanligt. Inte bristen på miljökonsekvensbeskrivningen, bristen av riskanalysen, uppmaningen om att bygga närmare Roslagsbanan, bullret från Arningevägen, bristen på kollektivtrafiken osv. Nej, alliansen SKA BYGGA I KRISTINEBERGs skogen kosta vad som kostar, ingenting ska hindra dem. Så sorgligt! De vägrar  att göra grundjobbet ordentligt. Att börja med detaljplanearbetet innan man vet hur exempelvis bullret och riskerna kommer att påverka placeringen av bebyggelsen är i mina öron helt galet. Varför denna brådska??? Är det verkligen allmänhetens intresse som väger tyngst i beslutet?

Jag hoppas verkligen att jag aldrig blir en politiker som inte kan ändra sin uppfattning när sakargumenten säger emot mig. Jag MÅSTE vara modig nog och kunna säga: ja, jag hade fel och jag ändrar mitt tidigare ställningstagande. Jag sitter i kommunfullmäktige för att utveckla kommunen för invånarnas bästa!

P.S. Det blev inte bifall för hemtjänstpersonalens vinterkläder heller. Besvarad blev det, arbete pågår... jämför detta med ärendet om förbättringar i Gustavs Udde där arbete pågår/är genomfört bara några fullmäktigemöten sedan??? Ännu har ingenting hänt där och om några veckor finns säkert inte isarna kvar heller. Lögn, lögn, lögn!

Inga kommentarer: