22 maj 2017

Det är handling, endast handling som duger för mig och troligen är det så för de flesta.

Jag har hört vackra ord, fantastiska löften och många målsättningar i olika sammanhang privat och i jobbet genom åren. Jag har lärt mig genom misstagen att inte tro på någonting innan jag ser handling och resultat. Jag gläds naturligtvis redan när det utrycks muntligt och helst också skriftligt ambitioner om någonting som jag länge har önskat t.ex. inom kommunpolitiken. Men heder och olika utnämningar ska ges först efter resultat även inom politiken tycker jag.

Jag är ingen gnällgumma även om jag påpekar detta på kommunfullmäktigemöte efter kommunfullmäktigemöte.  Oppositionen har också kontrolluppdrag över majoritetens politik. Och det gör jag/vi! Jag har alltid varit noga med mig själv och med vår grupp att vi gör vårt yttersta att hålla oss till sanning, fakta och regler. Misstag kan ske men det ska erkännas och tas lärdom av.

Sossemors egna tankar om hur det kan bli bättre från ord till handling:

- Lova det som kan hållas.
-  Sätt delmål på vägen så blir det lättare att se om utvecklingen går åt rätt håll.
- Gör din del.
- Dela arbetet mellan flera deltagare. Låt alla intresserade få vara med, speciellt dem som kritiserar högst. ( De brukar dock inte "orka" delta när det väl gäller.)
- Deppa inte vid motgångar utan analysera vad som bör ändras och testa på det istället.

Finns säkert mycket mer men det får jag lämna till en annan gång. Lite sömn behövs det före nästa veckas arbete.

Inga kommentarer: