9 oktober 2009

Besvikelse!

Jag har en dålig vana att ha höga förväntningar på vissa tillfällen eller dagar. Idag hade jag en sådan dag.Trots att det hände ett och annat överraskande under dagen så är besvikelsen den dominanta känslan just nu. Jag borde vid det här laget känna igen mig själv och kunna undvika de fällor som ständigt dyker upp i mitt liv. Jag är besviken, men mest besviken är jag på mig själv att inte kunna kringgå de tillfällen som är dömda att gå åt skogen. Hur många gånger har jag lovat till mig själv???

Portalbågen har dykt upp efter tre och en halv månads väntan. Den är tyngre än jag trodde. Det bara fattas att jag måste byta trästockarna till sten. Det blir vackert nästa sommar med klematis som täcker hela trädgårdsportalen.
Apropå allt grönt, jag glömde ta upp grönplanen i vårt ÖP-synpunkter skrivelse. Men det går att ordna på måndagens kommunala grupp. Vi skall ju ha rätt ordning som baserar på välgenomtänkt, generöst grönplan i kommunen och sedan bebyggelsen (naturligtvis efter analysen om behoven enl. riktlinjer för bostadsförsörjning). Alliansen i Vallentuna gör i motsatt riktning, först bebyggelsen utan behovsanalyser och sedan ifall någon marksnutt finns kvar så ritar man in grönområden på kartan. Är det så majoriteten av kommuninvånare vill ha? Knappast!

Inga kommentarer: