28 december 2011

Sossemor!

Jag blev fotograferad av en sympatisör idag. Jag saknar nämligen bilder som jag kan använda på jobbet. Det har hänt fler än en gång att det plötsligt behövs en bild på mig och jag har inga. Jag är absolut inte en människa som älskar att bli fotograferad Oftast är jag inte heller nöjd med bilderna men idag blev det några godkända bilder som kan användas till olika ändamål. Bilderna visar sanningen, alltså man känner igen motivet och det var också meningen.


Efter 2006 års val gjorde vi en valanalys där vi bl.a. frågade vallentunabor om de kunde namn på någon av våra lokala kommunpolitiker. Resultatet var katastrofal. Väldigt få kunde namnet på kommunalrådet eller oppositionsrådet. (Detta var under Adlivankins,(m) och Hans Strandins tid (s).) Folk känner inte igen ens sina egna lokala förtroendevalda med namn, troligen ännu mindre utseendemässigt. Meningen är väl att folk vet vem/vilka förvaltar kommunens 1,4 miljarder kronor. Att politiker är nästan helt anonyma är fel. Jag blir glad varje gång när en obekant person hälsar på mig och säger att "jag vet vem du är" eller "dig har jag sett i tidningen". För då vet jag att de vet att det finns en aktiv opposition och oppositionspolitik i kommunen. Med bilden kan man också förmedla något, förhoppningsvis






Inga kommentarer: