19 januari 2012

Idag funderade jag en stund om vilka det är som läser min blogg egentligen och till vem skriver jag. Sociala medier är en räddning för "oliktänkande" har vi ju lärt oss efter förra vårens händelser i världen. Så är det lite även i Sverige. Den traditionella median är oftast borgerligt ägd och ytterst få tidningar kan hålla opartisk inställning till dagspolitiken. Media vill vara med och påverka idag. Ju mer de märker att de kan göra desto mer töjer de gränserna för vad som kan betraktas som objektiv och opartisk nyhetsrapportering. Alla får inte lika mycket plats i rapporteringen, inte i alla fall när det är fråga om för en fördelaktig rapportering.
Med bloggandet kan jag förmedla en liten del av min politikervardag med de händelser och tankar jag har. Visst kan ni ha andra åsikter än jag, men vet ni, ni kan inte hindra mig att ha mina. Länge leve yttrandefriheten!!!
I min politiska roll som kommunens oppositionsråd ska jag också lyfta fram de mindre önskvärda nyheterna för allmänhetens kännedom. Vem skulle annars göra det? De nuvarande makthavarna i Vallentuna? Knappast! När man först kan erkänna att problem och misslyckanden förekommer så kan man börja göra någonting åt det, helst tillsammans med oppositionen. De bästa och mest långsiktiga och hållbara lösningar åstadkommer man tillsammans i bred enighet. Det måste väl vara alliansens avsikt också?

Inga kommentarer: