18 november 2013

Skrivaren har strejkat ett tag. Jag är för strejkrätten men föredrar dock kortare och effektiva avbrott, helst med liten förvarning trots att jag kommer från ett land med många vilda strejker. Första hjälpen kom idag i form av en reparatör men glädjen var tillfällig. Han får återkomma i morgon. Jag samlar på mig exempel och fakta om olika ämnesområden och vill helst ha materialet i pappersform. Det är min belastning, det får jag ärligt erkänna, trots fina iPaden och datorn.

En fundering som jag hade idag var förundran om det är entreprenören eller kommunens egna arbetsteam som har ansvaret för skötseln av grönområden, även parker, diken, skogsområden och så vidare. Sanningen är att det verkar finnas jobb för flera anställda för att tillflödet av mail/skrivelser från missnöjda kommuninvånare är konstant. Dessutom tar det alldeles för lång tid innan de påpekanden som kommuninvånare lämnar in blir åtgärdade om de ens blir det. Här vore det läge att anställa unga arbetssökande kommuninvånare som kan göra en viktig insats under kunnig arbetsledning. En skillnad mellan (S) och (M),  inse bristerna... räkna fram kostnaden och fördelar/nackdelar... åtgärda. Och informera kommuninvånare kontinuerligt om vart skattepengarna går till. Hur var det nu: 300 dagar till valet!

Inga kommentarer: