13 september 2014

Vallöften

I morgon är fyra veckors valkampanj slut. I morgon ger svenska folket förtroendet till det partiet och till den personen som de har störst förtroende för. Det partiet ska förvalta rösten och driva Sveriges, kommunens eller landstingets utveckling i den riktningen som de har lovat i de olika handlingsprogrammen eller valmanifest.

Det är inte lätt att välja alla gånger. I år har moderaterna både på riksnivån och kommunalnivån valt att smutskasta andra partier och sprida lögner om andra partier istället för att berätta om vad de vill. Jag är övertygad om att det kommer att synas också i deras valresultat. Svenska folket är klokare än så. De vill veta vilka är partiernas hjärtefrågor. I Vallentuna moderaternas valmanifest är ytterst tunn. När jag läser det så får jag en känsla om att någon har skrivit det i all hast i sista stunden. Jag undrar om 10 minuters trafik istället för 15 min trafik på Roslagsbanan är den viktigaste valfrågan för (M) i Vallentuna?

Vårt handlingsprogram är säkert inte heller perfekt men jag är så oerhört stolt över att alla medlemmar i partiet har varit inbjudna till arbetet med det. Vi har suttit och prioriterat bland alla önskemål, ändrat formuleringar och t.o.m röstat fram ordningen av de olika avsnitt innan hela programmet blev godkänt. Det var ett års arbete! Samarbete! Jag känner mig trygg i mitt fortsatta politiska arbete med detta handlingsprogram i handen. Det är barn och unga, skola, hyresrätter och föreningslivet som står först på vår lista. Det är många kommuninvånare som prioriterar som vi. De har hamnat i en situation där (C) och (FP) har lovat liknande saker tidigare men har inte kunnat leverera i alliansen med (M). Ska de fortsätta att hoppas på att (M) förbättrar sig eller vill de ha "action" med oss (S) istället för ständigt önskande utan resultat? Hur länge orkar deras väljare att vänta på leverans? Fyra år till? Efter 8 års väntan?

(S) är redo att sätta fart på positiv utveckling av kommunen. Använd din rösträtt, rösta rött!

1 kommentar:

Carina Hååg sa...

Är så oerhört stolt över att Du kommer bli vårt nästa kommunalråd. Äntligen både rött och kvinnligt på högsta posten.