12 februari 2010

Varför stannade jag inte hemma?

Den här dagen hade jag gott och väl kunnat vara utan. Allt har gått fel idag.
På morgonen vaknade jag ca 40 min före min ordinarie tid av att larmet gick i bilen. De sista minutrarna av nattsömnen är faktiskt mycket värdefulla.
Jag kände mig dåligt (värre med gårdagens snuva) men eftersom jag inte hade feber så beslöt jag att jag åker till jobbet. På första rasten springer jag till Hulttings bageri för att vara säker på att kunna köpa några "munkkipossu" till kvällen. Det var slut. På personalfikat får jag veta att jag borde ha utryckt mig annorlunda vid ett viktigt tillfälle. De har rätt och jag känner mig ännu sämre. Får veta om ev. en bluffaktura på några tusenlappar som "efterrätt". Elever som tyckte att namnge och mäta vinklar på fredag är mindre roligt. En av bästa kollegerna hade sin sista arbetsdag idag. Ja,varför stannade jag inte hemma?

Inga kommentarer: