27 juli 2011

Semester är en herkkumunkki, köpt från Sarpis konditori i Björneborg. Jag har faktiskt jobbat där i min ungdom. Dessa enormt goda och kaloririka bakverk har funnits i mitt liv så länge jag kommer ihåg, alltid som en del av livets goda sidor.

Semester och naturupplevelser hör också ihop. Här är en sjöbild som kommer inte till sin rätta för kameran återger inte alla de färgnyanser som återspeglar sig på sjöns yta. Jag kan sitta en jätte lång stund och bara njuta av det nordiska naturens skönhet. Finns det något vackrare? Det tvivlar jag på.
Ni känner redan till mitt trädgårdsintresse och min kära bror och min svägerska råkar ha en jättefin lusthus (kallas det nog) som gör mig riktigt avundsjuk. Sådana har jag dock inte sett här. Det kan vara specielltillverkad.Finlands nationalträd är björk och en vackrare träd kunde vi inte ha valt. Så här såg den närmaste björken ut om man tittar från hängmattan. Naturupplevelse av högsta klass!

Imorgon får det bli lite bilder från Kodin Tyyli med senaste från möbelvärlden!







Inga kommentarer: