10 november 2012

Jag har inte hållit min arbetstakt under senaste veckan. Det får naturligtvis konsekvenser i mitt lilla liv. Jag fick snällt packa min väska och gå och jobba på kommunhuset idag. Nu ser det bättre ut.

Nästa veckans centrala tema kommer av naturliga skäl vara invigningen av kultur- och bibliotekshuset. Det har verkligen varit en prestationsprojekt för majoriteten. En och annan chef fick ju sluta på grund av bytet av uppvärmningssystem i det huset. Huset är vackert och hoppas verkligen också ändamålsenligt i det dagliga arbetet. Jag har kunnat se husets framväxt från mitt kontor och till min stora glädje har man inte glömt bort barn och unga i planering av parken. En snurra eller karusell har lockat barn till biblioteksparken och roligt verkar de ha när de snurrar runt så mycket att de ramlar av skivan.

En välbehövlig, rymlig och modern mötesplats tas i bruk nästa vecka. Vi ses där!

Inga kommentarer: