3 maj 2013

Det är aldrig för sent att lära sig någonting nytt. Man kan lära sig nytt på flera olika sätt. Idag har jag lärt mig nytt genom att lyssna på andra. Jag har nämligen träffat några väldigt olika personligheter idag men som har en gemensam nämnare: de drivs av sina idéer och visioner och de har också kunnat redan förverkliga sina ambitioner i verkligheten. Men de verkar inte bli färdiga och helt nöjda trots det utan ju mer resultat de ser desto mer vill de göra. Visst, jag pratar om Vallentunas entreprenörer, motorer som har ett viktigt uppdrag att tillsammans med kommunen hålla samhället i gång och levande.  Näringslivet och kommunen är beroende av varandra. Vår/ (S) och min ambition är att sträva efter den maximala symbiosen där både näringslivet och kommunen mår prima.

Jag fick höra en och sanning om mig själv också idag. Nyttigt måste jag erkänna. Jag har nu satt lite delmål för mig själv i vissa områden. Får se om jag lyckas.

Sedan har jag funderat på vad tystnaden har att säga, hur ska jag tolka den. Egentligen vet jag vad den säger men jag vill bara inte acceptera budskapet. Någonting i mig säger att jag ska inte ge upp ännu. Tålamod, tålamod Sossemor!

Inga kommentarer: