13 augusti 2010

Det verkar allt mer bevisad att finska män älskar sällskapsspel utomhus. (Inomhus vill de ha väldigt varmt och vill sitta stilla appropå bastutävlingar i hemlandet.) I alla fall lockade vår arbetslagsledare (=en man) oss till en park i Stockholm för att spela "Mölkky"-spel. Jag medger att jag var en aning skeptisk i början. Kände lite stress över saker som jag ska hinna jobba färdig idag men plötsligt var vi hela jobbargänget ute i en underbar solsken och spelade Mölkky.

Jag hörde till laget bil. Bilen (bilden alltså) påminde om Saab och jag tänkte att detta slutar nog illa. Det började faktiskt lite dåligt. Jag hade fel kastteknik och fick miss. En annan bidragande orsak till första omgångens förlust var också mina alldeles för "snälla" kast. I vissa lägen ska man var aggressiv. Med den förändrade tekniken kunde bilgänget vara en poäng från vinsten en kort stund. Vinst blev det inte för vår del men roligt hade vi.

En av mina bröder arrangerar också utomhuslekar varje sommar när vi besöker honom. Ingen slipper undan dessa lekar. (Jag har försökt.) Men visst måste jag i ärlighetens namn medge att alla dessa lekar skapar förutom roliga minnen också vi-känslan som ger oss styrka och gemenskap i gruppen/familjen.

Länge leve leken!

Inga kommentarer: