10 augusti 2010

Sossemor fick ingen Mitti Steget i brevlådan, vilket är nästan oförlåtligt. Jag får hoppas på att det finns tidningar kvar i Coop på torsdagkväll när jag är i centrum nästa gång. Jag får lite av känslan att jag missar veckans lokala samtalsämnen om jag inte har läst den.

Skolan börjar för oss lärare imorgon i min skola. Det blir ytterst tuffa veckor med massor av jobb vid terminsstarten samtidigt som valrörelsen börjar. Jag har en härlig känsla i magen så här i början av valrörelsen. Det blir spännande med alla tre valen. På söndag åker vi till Tantolunden för att lyssna på Monas sommartal. Med vi menar jag alla som tycker att nuvarande regeringen har fått tillräckligt med tid att visa vad deras politik går ut på. Vi har en annan berättelse där även sjuka och pensionärer spelar huvudroll och inte bara är statister. Vår vision innefattar alla elever, även de som har svårt att nå målen och behöver KOMPETENT stöd eller de små förskolebarn som vill ha tillräckligt med vuxna runt omkring sig för att kunna göra utflykter t.ex till närskogen. Det är vi som sätter KVALITÈN i kommunal verksamhet före skattesänkningar!

Förresten även du är välkommen att åka med oss till Tantolunden. Vi träffas på söndag utanför Pressbyrån kl. 11.30 i Vallentuna centrum.

Inga kommentarer: