5 oktober 2010

Det som är socialdemokraternas kanske största styrka är att vi är ett brett parti politiskt. Vi formar politik för de allra flesta, alltså ingen en fråge förening. Brett parti också i det avseendet att vårt medlemskår innefattar så enormt många olika sortens människor med mycket olika kompetenser som kompletterar varandra. Vi jobbar alltid i ett lag. Det är vår styrka! Under ett och ett halvt år som oppositionsråd har jag lärt mig ett och annat men jag kan aldrig kunna allt hur mycket än jag vill, men jag har mina sossevänner som mer än gärna bidrar till att utveckla vår politik till det bästa.

Nu när vi håller på och planerar och nominerar kamrater till olika kommunala uppdrag så är det viktigt att många medlemmar kan få ett uppdrag där de kan visa sina speciella kunskaper och intresset framför allt. Det som förenar oss är vår människosyn och vår ständiga ambition att förbättra den kommunala verksamheten, skapa förutsättningar för kommunens anställa att genomföra de åtgärder som krävs att vår verksamhet ska hålla en hög nivå jämfört med de andra. Vi vill inte ligga någonstans i genomsnittet i olika mätningar. Vi vill vara bland de bästa.

Inga kommentarer: