31 oktober 2010

Moderaterna var ute och patrullerade idag (lördag) i Vallentuna centrum. Jag förstår att de vill vara nårbara och synliga på lördagar men jag får en otäckt känsla när jag ser de gå två och två lite som om de skulle kontrollera något. Kontrollera åsikter eller visa att detta är deras territorium och se till att sossarna ska inte få möjlighet att öka i antal, visa sin överlägsenhet. Jag vet att det låter konstigt, vilket det också är. För mig representerar de gula jackorna någonting så ... icke solidariskt. Jag vill poängtera att nu menar jag deras ideologi och kanske ännu mer deras praktiska politiska handling eller oftast bristen på den, INTE DE PERSONER som företräder detta.
Förresten kom Ing-Marie (vår ordförande) på en idé som kan faktisk lindra dessa "allergiska reaktioner" hos mig och som kan ha förebyggande effekt även hos andra likasinnade. Vi får se , jag ska testa den på våren!

Inga kommentarer: