5 januari 2011

Jag fick en stegräknare som julklapp på sossejulfesten. Tomten visste att risken är stor att jag inte rör på mig tillräckligt nu när jag jobbar i kommunen. I skolan rör man sig HELA tiden. Stegräknare motiverar till att motionera/gå (åtminstone ett tag). Jag har kämpat den senaste veckan och försökt uppnå de 10 000 rekommenderade steg per dag. Hur jag än gör så blir det högst 9000 steg (hemifrån till jobbet och tillbaka och det lilla under arbetsdagen). Sonen gav mig tipset att "gå mamma kortare steg". Imorgon ska jag ta en extra sväng på hemvägen bara att jag ska se den magiska siffran 10000 i den lilla rutan.

Idag hade jag en infostund med kommunens två eldsjälar när det gäller flyktingfrågor. De gör ett fantastiskt jobb.De två har arbetat fram en sund Vallentuna modell när det gäller flyktingmottagning. Att man även här möter bristen på hyresrätter som ett hinder att utveckla mottagandet är ingen överraskning.
Ett effektivt sätt att hålla samhället homogent?

Inga kommentarer: