3 januari 2011

Jag tittade på TV-programmet "Året med kungafamiljen" och kom tänka på hur inbjudan såg ut till slottet(?)i försommaren då alla kommuner i landet fick skicka två representanter för att gratulera kronprinsessan och Daniel inför deras giftemål. Vad stod det egentligen på inbjudan? Naturligtvis ska kommunalrådet vara den ena representanten men den andra då? Örjan Lid valde sin partikamrat utan någon diskussion. Jag förstår att han har inte någon större lust att ta oppositionsrådet/mig till detta unika evenemanget men ändå... Det skulle ha gett ett fint intryck om vår kommun att representanterna kom från de två största partierna i kommunen. Hur gjorde de andra kommuner? Det vore intressant att få veta. Vad de moderatstyrda nordost kommunerna i Stockholmslän gjorde behöver jag inte undra över men de andra. Ja, ni har rätt. Jag är avundsjuk på honom som fick vara med om detta.
Jag ska imorgon be att få se inbjudan, trots allt.

Nu ska denna rojalist Sossemor skriva ett brev.

Inga kommentarer: