26 april 2011

Idag har jag försökt behaga både den gamla och nya valledaren. Gamla valledaren ville ha nya kortare texter på flygblad och den nya ville att jag ska hänga med i utvecklingen av sociala medier. Undra om någon av dem blev nöjd med dagens resultat. Själv är jag det. Det är facinerande hur man kan nå ut till folk på ett helt annat sätt idag via sociala medier och i mycket större omfattning än förrut och dessutom HELT GRATIS!
Jag blev förvånad över att kommunfullmäktigemötet i maj är inställt pga. för få ärenden. Jag förstår att man ska inte samla ihop de folkvalda om det inte finns någonting att besluta om MEN frågan är var finns alla ärenden??? Hur ser delegationsordningen ut egentligen när det börjar bli vana att ställa in KF-möten.Var och vem beslutar om vad i Vallentuna kommun? Intressant fråga! Värt att rota i efter vårkampanjen. Nu blir det två väldigt intensiva veckor med mycket arbete.
Kom gärna förbi för en kopp kaffe vid valstugan! "Nystartar" vi!

Inga kommentarer: