16 april 2014

I onsdags hade Företagarna ett frukostmöte där de utsåg Sossemor till den mest företagarvänliga politikern i Vallentuna 2014.  Detta är ett erkännande som jag verkligen uppskattar. Det betyder att jag och (S) har prioriterat rätt: det är jobben som är viktigast. Företagare, precis som anställda bidrar till välfärden. Om jag som kommunpolitiker har en konstruktiv och regelbunden dialog med företagare så får jag veta företagarnas vardagsbekymmer och - glädjen och kan då från politikens håll se till att glädjeämnen överväger så att de kan fortsätta att försörja sig själva och sin familj och ev. anställa någon till. Då ökar slantarna i kommunens skattekista och vi kan satsa mer på att utveckla kommunen. 

Nu hoppas jag att jag och (S) får förtroendet att verkligen visa vad vår politik innebär i praktiken efter höstens val. Jag vill så gärna försvara min nya titel även nästa år!

Inga kommentarer: