30 maj 2010

Om man påstår något så måste man också motivera sitt påstående. Det går inte bara säga att "Du är barnslig" om man inte kan t.ex ge ett exempel som ger stöd för påståendet. Jag undervisar mina elever att inte häva ur vad som helst utan att tänka efter. Men visst händer det också för oss vuxna att vi säger saker som vi inte riktigt menar. Det är ok! Och å andra sidan så är det fullt tillåtet att vara lite "oskuldsfull, oerfaren, lekfull, naiv och även omogen" eller hur?

Jag fick tag på "Rapport från Alliansen i Vallentuna kommun" som delades ut i centrum häromdagen.I rapporten redovisar alliansen i Vallentuna det som de har gjort under mandatperioden. Socialdemokraterna har varit med om alla beslut och tyckt lika i alla andra ärenden utom:

skolpengsnivån, där vi har en högre skolpeng speciellt för de lägre årskurserna (1-5) och till fritidshemmet än majoriteten

och

vi röstade emot vårdnadsbidraget

och

vi reserverade oss emot VISSA DELAR utav översiktsplanen.

Rapporten kunde nästan ha varit kommunens gemensam infoblad till invånare. Nu är det lite "vilseledande marknadsföring" eftersom partierna gemensamt har fattat de flesta beslut i samförstånd och inte enbart allianspartierna. Jo, jag vet det är ett valår och det gäller att attrahera väljare. Det blir tydligare när man visar skillnaderna istället, sakligt och ärligt. Jag återkommer!

Inga kommentarer: