2 maj 2010

Trädgården lockade ut. Sosserosor är klippta, buskarna likaså. Vårens jungfrulig grönska är förförisk.Den fick mig hoppa över gympan. Har lite dåligt samvete pga det.

Jag undrar över om DN skrev antalet deltagare i demonstrationståget fel av misstag eller med flit. Det är faktiskt lite skillnad mellan 5000 och 15 000. DN har förmågan att vinkla alla sossepositiva nyheter till vår nackdel. Jag har på allvar tänkt avbryta min prenumeration av DN och byta till Svenska Dagbladet. Det är helt onödigt att bli förbannad varje morgon när man har läst ledaren och de inrikespolitiska sidorna. Det är faktiskt skrämmande att de politiska DN-skribenterna kan aldrig hitta något positivt om våra förslag eller våra företrädare. Visst vet jag att de får betalt att hitta fel men på något sätt önskar man dock att de skulle trotsa huvudmannen EN GÅNG och säga sanningen helt opolitiskt, jämföra alternativen opartiskt och kritiskt. Jämföra sakfrågorna och lämna personfrågorna utanför. Detta är inte Miss Universum tävling. Det är fråga om vilka har den bästa politiken som gynnar de flesta i Sverige och Sverige som ett land i världen. Sossarna är inte ofelbara de heller men för det mesta har de välgenomtänkta verklighetsförankrade förslag.

Inga kommentarer: