30 september 2010

Jag har nu haft redan två hemmakvällar denna vecka. Känns härligt! Jag har ingenting emot att ha intensiva arbetsperioder men sedan behöver jag lite lugn och ro också.
Jag har hunnit ringa till min bror, repetera med sonen inför biologiprovet imorgon, tagit hand om tvätten, stekt plättar och... Ja, varit en hemmamamma.

Jag har inte alltid kunnat delta i Nordostmöten på grund av de är inte på mina kommundagar (måndag/torsdag) men idag passade det. En samling kommundirektörer, samhällsbyggnadschefer och kommunernas högsta politiska ledning samlades idag i Norrtälje. Mycket intressanta ämnen men synd att vi fick inte ta del utav all beslut- och diskussionsunderlaget i förväg. Dessutom tyckte jag att beslutsmomentet var otydligt. Vad beslöts det egentligen när det gäller gemensam gymnasieregion eller grönkilssamarbete inom Nordost? Det är svårt att vara ordförande i vissa lägen men att upprepa beslutsmeningen och klubba som tecken att beslutet är fattat är väl bland det första man lär sig som politiskt aktiv?

Inga kommentarer: