12 september 2010

Mona var fantastisk på kvällens duell i TV. Hon kunde motivera alla sina svar och hon lyfte fram bl.a en fråga som jag tycker är viktig, nämligen möjligheten att kunna läsa i vuxenutbildning senare i livet. Alla 16-åringar vet inte vad de ska bli som vuxna och det måste finnas möjlighet att få högskolekompetens för att kunna läsa vidare och byta yrke om man så vill.

Jag måste beundra Mona som orkar kämpa för mänskligare, rättvisare samhälle trots att hon svartmålas i alla möjliga sammanhang. Det finns tidningar som skriver inte om skillnader i politiska budskap utan gör allt att läsare ska fokusera på andra saker. Jag hoppas verkligen att folk genomskådar denna taktik och jämför de två politiska vägar på riktigt innan de bestämmer sig. Vad är bra för mig, vad är bra för mina barn, vad är bra för de äldre, vad är bra för tillväxt, vad är bra för klimat, vad är bra för hela Sverige.

Det kommer att bli spännande vecka!

Inga kommentarer: