28 februari 2011

DN har aldrig varit sossevänlig tidning, aldrig någonsin. Oberoende liberal säger de själva. Ja, hur oberoende är de egentligen kan man undra. Sedan måste jag naturligtvis ärligt säga att jag är själv påverkad av alla mer eller mindre subjektiva skriverier jag har läst i den tidningen under årens lopp. Jag läser med mina sosseglasögon och kan inte mer än konstatera att vad passande det var att ge de bästa nyhetssidorna till Margot Wallströms tillsättning i FN jobbet idag. Jag uppskattar och värderar högt undersökande journalistik för det finns ytterst få journalister som klarar av det jobbet. Men kom inte att påstå att artikeln bara råkade bli färdig just nu. Jag tror att tajmingen var planerad för att på alla sätt och vis dra en skugga över Margot och på det sättet försäkra sig att hon inte är på något sätt aktuell i något uppdrag i partiledningen. Hon skulle vara alldeles för "farlig" motståndare för de borgerliga. Så tänker Sossemor ikväll.

Inga kommentarer: