5 februari 2011

Vilken dag! Jag blev förlåten av mina sångvänner idag trots att jag var en halvtimme försenad imorse och på eftermiddagen träffade jag många entusiastiska föreningsrepresentanter på ungdomsmässan på Nova (=ungdomens hus)så när jag kom hem så var jag så full av positiv energi att min äldsta dotter började undra över vad var något fel på mig.

Men lite bekymmersam blev jag när hann bläddra igenom dagens DN och tyckte att det var flera artiklar om baksidan av allianspolitik eller vad säger ni om:

Ärkebiskop Anders Wejryds insändare om Fredrik Reinfeldts syn på svensk vapenexport till länder som Tunisien och Egypten.
eller
Att minst 320 barnfamiljer i Stockholm saknar egen bostad. BARNFAMILJER!!!Moderat socialborgarråd vill inte införa någon förtur i kön för dessa barnfamiljer vilket (S) hade föreslagit. Hur är läget i Vallentuna? Vill alliansen i Vallentuna veta det eller ska vi inte "besvära" kommunens tjänstemän med det extra arbete som denna utredning kunde innebära? Det brukar nämligen ofta låta så när vi ställer lite obehagliga frågor.Vi ska inte belasta tjänstemän ytterligare för de har redan så mycket att göra. Med största sannolikhet så är det så också. De är för få och har mycket att göra MEN vi politiker ska inte glömma bort vem är vi för och jobbar för. Nämligen kommuninvånare även för dem som kan ha hamnat i en knepig situation och saknar bostad t.ex.? Och förresten man kan inte få allt både en av landets lägsta kommunalskatt och lagom antal anställda som ska få avtalsmässiga löner och som hinner ha koll på allt de borde.

Inga kommentarer: