29 mars 2011

Jag frös hela dagen. Tittade förväntansfullt kvällens väderleksrapport i TV:n för kunna få se och höra när värmen kommer tillbaka men det var lite osäkert om det blir nu till helgen eller senare...
Sossemor har följt lite vid sidan om hur många arbetstimmar min dotter använder för sitt jobb. Jag vågar inte riktigt ta upp diskussionen om arbetstidslagen för hon verkar vara både genuint intresserad av det hon gör samtidigt som hon känner stort ansvar att allt ska gå enligt "planerna". Jag måste erkänna, att jag är stolt över att märka, att det lärdom som jag har försökt förmedla till mina barn att vad man än jobbar med ska man göra det så bra man bara kan, har hon förstått. Man ska känna arbetsglädje och yrkestolthet oavsett om det är att tvätta toaletterna på ett hotell eller lära barnen att läsa eller ordna event.

Inga kommentarer: