7 mars 2011

Jag har inte hitintills kommenterat partiledarfrågan mer än att jag har sagt att jag är besviken på mina partikamrater runt om i landet när de mer eller mindre svek Mona och tror sig genom att byta ut partiledaren fixa flera sossesympatisörer. Men jag märker att om valberedningens arbete redovisas kontinuerligt på DN:s sidor så är någonting fel på riktigt. I dagens nummer påstås valet vara mellan Östros och Damberg. Alltså en man. Det ska vara en man som räddar sossarna. Jag tar inte ställning för eller mot någon ut av dem men kan bara berätta att under de dörrknackningsturerna under valrörelsen fanns det flera som tyckte att Östros är gnällig. Jag har inte själv den uppfattningen men det var inte bara tillfälligheter eftersom vi fick höra det flera gånger från olika personer från vänster och höger sympatisörer. Jag hoppas att valberedningen snart kommer med sitt förslag. Jag är otålig. För mig personligen är det mindre viktig vem som är partiledare bara partilinjen i olika frågor överensstämmer med mina värderingar.Men jag litar totalt på Ing-Marie och Kajsa, våra ombud, när kongressombuden ska slå fast partipolitiska inriktningen. De vet på vilken sida hjärtat finns!

Inga kommentarer: