29 november 2011

Jag som hade tänkt mig att att berätta om min snabbresa till Finland och nu är jag så förbannad på att jag som sitter i kommunstyrelsen och är oppositionråd i kommunen plus alla mina partivänner, troligen hela oppositionen får läsa i tidningen om överfulla förskolor!!!! Är det så informationen ska förmedlas över partigränserna? VARFÖR HAR INTE KOMMUNALRÅDET ÖRJAN LID PRIORITERAT DENNA FRÅGA OCH TAGIT UPP DET PÅ DAGORDNINGEN??? Helt obegripligt! Ansvarslöst!
Vi profilerar oss som perfekt kommun för barnfamiljer och sedan hänger vi liksom inte med att barnfamiljen består av föräldrar OCH BARN!!!! Hjälp! Vad ska jag göra med majoriteten??? Hur ska vi få de att förstå att detta är inte en ny fråga utan så här har det sett ut under alla de år jag har varit politiskt aktiv. Majoriteten planerar för fullt nya bostadsområden men den efterföljande infrastrukturen har de liksom glömt bort tills förskoleavdelningar svämmar över av antalet inskrivna barn. KVALITÈ???
Att borgerlighet verkar aldrig lära sig av sina tidigare misstag.

Inga kommentarer: