27 november 2011

Nästa vecka kommer att vara fullproppad av saker som jag bara måste hinna göra både privat och på jobbet. Jag får verkligen ransonera tiden med förnuft för att inte hamna i knipa. Men det är roligt att det händer saker.

Jag undrar om jag och tusentals andra lärare kommer över huvud taget få någon lärarlegitimation. Jag skickade ansökan i augusti och har inte hört någonting sedan dess. Är detta tecken på Björklunds förhastade planer som inte går att genomföra? Att värdera universitetpoäng kan vara knepigt. Hur många poäng krävs det för att få behörighet att undervisa på olika stadier i skolan? Det finns riktlinjer på skolverkets sidor så det borde ge vägledning för dem som jobbar med dessa ansökningar. Och kan det vara vilka kursen som helst inom ämnet? Det finns faktiskt många som behöver säkert komplettera sina ämnen för att kunna fortsätta undervisa de stadier som de gör idag och tiden går. Man har inte kunnat söka till vårens kompletteringskurser för man har inte fått veta vad och hur många poäng till det behövs. Slöseri med tid!

Kommunstyrelsemötet imorgon kväll!

Inga kommentarer: