17 november 2011

Sossemor har haft ett lärorikt möte om exploateringsavtal kring "bibliotekstomten" som Vallentuna Centrum AB ska köpa från kommunen. Hoppas den byggnationen kommer igång snarast så att vi får i ordning hela centrumet även torgytorna så småningom.

Jag hade inställt mig på att nattvandra med andra föräldrar imorgonkväll. Tyvärr finns det alldeles för få föräldrar som ställer upp så hela nattvandringen är nerlagt till våren. Synd men jag skyller inte på någon. Jag är också själv en förälder som har valt att göra annat på fredag och lördag kvällar/nätter än vandrat. Det har funnits ett par aktiva föräldrar som har fått ta väldigt mycket ansvar för detta och det funkar ju inte i längden. Troligen blir det en nystart till våren och då ska Sossemor minsann komma ihåg att vara en aktiv förälder åtminstone ett par gånger under våren. Tänk om flera tonårsföräldrar lovar samma sak. Då är ju problemen med deltagarantalet löst. Vad sägs om det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jaana!
Om ni vill kan vi efterlysa fler som nattvandrar i vår nättidning www.vallentunafria.se. Kolla och kom gärna med åsikter i vårt "speakers corner" också som är ett redskap för att öka möjligheten till debatt i Vallentuna.

mvh
Uffe Lindeborg

Anonym sa...

Tack för tipset! Jag förmedlar det till de "ansvariga". Inte visste jag att det finns en nättidning också. Vad roligt! Jag ska minsann kolla ert speakers corner.Lycka till med det arbetet! /Jaana