27 september 2012

Jag kom hem redan efter kl. 20 i kväll och hann se nio nyheterna på TV. Inslaget om apoteket och 24-timmars regeln har jag inga egna erfarenheter om. Jag märkte dock sist jag handlade i Vallentuna apoteket att bredden av utbudet av varor har minskat. Jag hittade knappt Alvedon som jag var ute efter för de hade ställt sin egen variant av värktabletter framme och som tog nästa hela hyllmetern och Alvedon hade en liten hörn med mycket mindre utbud av storlekar och så. Det är naturligtvis självklart att om någon läkemedelsfirma satsar och öppnar/köper apotek så vill de sälja sina egna varor och inte ge det bästa skyltläget till konkurrentens varor. Jag föredrar bred sortiment av allas varor och om jag märker att utbudet styrs enbart och i allt större omfattning av enskilda läkemedelsföretagens varor på bekostnad av "valfrihet" av olika produkter så byter jag apotek.

Inga kommentarer: