10 oktober 2023

Sjuk

 Kort meddelande från den soliga staden Aix-en-Provence: jag har varit förkyld sedan i söndags och det orsakar lite stress med skoluppgifter, närvaron och annat. Jag har varit noga med handhygien och har inte så vitt jag vet haft några sjuka i min närhet.  Så lite fundersam är man, varifrån har jag fått detta elände?

Trots ett tungt huvud har jag läst/ översatt en novell till "Le Reflet" om en grinig, rasistisk och blind gubbe som efter en ögonoperation får sin syn tillbaka och märker att han själv är svarthyad. Vår litteraturlärare har verkligen lyckats hitta mycket läsvärda berättelser som trots miljoner nya ord har gett mycket fina läsupplevelser tillbaka. 

Och min snuva/host/feber är ingenting att klaga över egentligen. Bara några dagar sedan fick jag veta om att en mamma och farmor i min ålder hade dött i en trafikolycka. Så sorgligt så det inte går att beskriva. Så tacksam får man vara för varje dag man får. Ta hand om er och era nära!


Inga kommentarer: