30 december 2010

Borde man nu summera året? Jag känner inte för det! Jag tänker hellre på det kommande nya året.Jag sätter upp nya målsättningar, utmanar mig själv att våga göra någonting jag har inte gjort tidigare, anstränger mig att lära mig något jag har drömt om länge, hålla fast vid mina löften med mig själv och komma ihåg att LEVA i nuet.

På min vinterpromenad idag kom jag tänka på vissa personer som har påverkat mig på ett eller annat sätt. Egentligen finns det massor och åter massor av människor som på olika sätt har påverkat och gjort intryck i mitt liv men vissa har bidragit till att välja viss inriktning i mitt liv just då när jag har stått vid ett vägval. Gemensamt för de personer är att de är väldigt engagerade i något och att de har trott mer på mig än vad jag har gjort själv.Det är händelser och stunder som jag omöjligen glömmer bort.Jag undrar om dessa personer själv förstår vilken roll de har spelat i mitt liv? Undrar om de vet? Till vissa har jag sagt, till andra har jag inte haft möjlighet eller jag har inte haft mod nog att säga det. Hoppas jag har fått vara eller får vara en sådan person för någon.

Inga kommentarer: