15 december 2010

Jag hade sett framemot att ha en ledig kväll igår men ödet ville annat. Jag fick möjlighet att beskriva lite om hur vår budgetförslag ser ut och den chansen ville jag inte missa så jag satt hela kvällen och skrev. Hoppas klargör det lite grand om hur vår praktisk politik skulle se ut.

Ser framemot att få veta hur långt arbetet med grönplanen har kommit. Vi ska ha politisk styrgrupp imorgon eftermiddag. Dessutom tas strukturplanen för södra Vallentuna också upp. Det området innefattar även Kristinebergsskogen vilket försvårar mitt engagemang just när det gäller den delen av kommunen. Samtidigt kan jag inte lämna arbetet helt till borgerligheten heller utan om vi ska ta vårt samhällsansvar så måste jag åtminstone delvis acceptera fakta att vi har inte makten och majoriteten vill bygga bort skogen.Rädda det som räddas kan!

Hoppas så många som möjligt reagerar på byggplanerna vid IP.Samråd pågår just nu!!! Haga skola är ok men inte behöver vi bygga bort ytterligare skog för att ge plats åt bostäder. Låt den skogen finnas kvar åtminstone. Hela nuvarande befolkning och alla de som flyttar in till de 1500 bostäder som kommer att finnas i Vallentuna centrum behöver dessa löparstigar och svamp-och bärmarker. Skriv till kommunen och säg din åsikt. Handlingar och plankartor finns på kommunens hemsida.

Fantastisk att (S) satsar på spetsutbildning för de unga! Våra utbildningar håller hög nivå. Fick också listan på de nya medlemmar vi fått under de senaste månaderna. Ing-Marie (=vår ordförande) och jag vill gärna träffa er. Heja socialdemokratin!!!

Inga kommentarer: