19 december 2010

Efter bakning gick jag till terminens sista gympa. Synd att det är tre veckors paus i gympan i Bällstabergsskolan. Jag hade tänkt testa om det skulle bli någon skillnad om man deltar i alla veckans gympapass nu när man har lite längre ledighet fram till 10 januari. Jag får hitta på något annat.

Imorgon blir det dock arbetsdag i kommunen för det finns ett antal frågepanelfrågor som ska svaras. Vissa frågor kräver faktiskt assistans från tjänstemän för vi politiker har inte all fakta på bordet speciellt när det gäller verkställandet av olika beslut.

På tal om verkställandet så finns det en (S)-motion som faktiskt bifölls i kommunfullmäktige för ett par år sedan. Det gällde cykel- och gångväg mellan Stockholmsvägen och längs Bällstabergsvägen mot Fågelsångens industriområde. Den vägen är livsfarlig för gående och cyklister. Det är förvånansvärt att borgerliga majoriteten inte har gjort någonting för att verkställa detta beslut och den cykelvägen finns inte heller på deras investeringsplaner fram till år 2019. Det tolkar jag som respektlöst beteende mot Vallentunas kommunfullmäktiges vilja. Jag är övertygad om att kommunens revisorer låter inte detta passera utan förklaring och omedelbar åtgärd!

Inga kommentarer: