13 oktober 2011

Jag hade en heldag med bara möten och var ganska slut när jag började gå hemåt. På hemvägen fick jag dock en mycket positiv överraskning när jag såg att den höga vegetationen vid sjökanten var rensat. Att kunna se från strandkanten ut till andra sidan av sjön var som att titta på en vacker landskapsmålning. Gå gärna en sväng till sjön och beundra!

På lördag kommer Yvonne Hirdman till Vallentuna biblioteket och berättar om sin bok "Den röda grevinnan". Hon har verkligen förmågan att utmana människans intelligens språkligt. Tyvärr har partiet sitt möte samma dag och samma tidpunkt så jag själv kan inte vara med. Jag tycker faktiskt lite synd om mig själv eftersom det händer inte varje dag att man får fint kulturbesök i Vallentuna, inte en genuskämpe som Yvonne.

Inga kommentarer: