4 juni 2013

Det var tur att idag var en kyligare dag. Jag fick faktiskt mer gjort på jobbet idag än på soliga lockande sommardagar. Ärligt sagt mår jag inte bra av att sitta inne hela dagarna på möten när hela kroppen bara längtar efter utomhus efter en lång vinter. Jag är ingen soldyrkare men under den varma årstiden är jag helst utomhus från tidig morgon till sent på kvällen.

Det var en hel reaktioner pga de positiva opinionssiffrorna för vår/ (S) del. Jag har lärt min läxa. Allt kan hända ända fram tills vallokalerna stängs i september 2014. Men visst känns det roligt att folk inser att Socialdemokraterna har jobb och utbildning som sina prioriteringsområden. Egentligen är det inte någonting nytt, så har det varit under vår drygt 100 åriga historia. Metoderna förändras men grunden är stabil att bygga vidare på.

En annan viktig orsak till de positiva opinionssiffrorna är våra representanter på den allra högsta nivån. Löfven kan arbetsmarknaden och dess villkor, Magdalena kan ekonomin, Micke Damberg kan skolan tillsammans med Baylan osv. Det är ett team som hitintills har presterat mycket bra. De kompletterar varandra och har knutit viktiga kontakter bl.a. med näringslivet och forskningsvärlden. Hela partiväsendet förbereder sig att ta över regeringsmakten. Vi har många förlorade år med alliansregeringen. Arbetslöshet, socialt utslagning, miljön, negativ skolutveckling, bristande investeringsvilja... Det kommer inte att bli sysslolösa år för vår nya regering efter valet 2014.


Inga kommentarer: