5 mars 2014

Dödsbudet

Under den senaste månaden har flera i min bekantskapskrets dött. Senaste dödsbudet fick jag i slutet av förra veckan. En partikamrat hade dött. En kamrat som har funnits i det aktiva partilivet under alla de nästan 20 åren som jag har varit med. En person som gav mig både råd och beröm i lagom stora ransoner. Jag uppskattade hans tydliga och raka sättet att uttrycka sig. Och jag hoppas verkligen på att jag kommer att kämpa för socialdemokratiskt rättvisepolitik lika troget och envist som han gjorde ända till slutet.

Ett av hans sista politiska önskemål var att vi socialdemokraterna i Vallentuna skulle se till att Vallentuna kommuns fantastiska hemtjänstpersonal skulle få varma vinterjackor ( vilket flera av de privata företag har gett till sina anställda) och vilket vi sedan lyfte fram som en motion i kommunfullmäktige. Kortärmade t-shirts fick de. Men vet ni, om kommuninvånare ger oss förtroendet att leda Vallentuna efter höstens val så hedrar vi både hans kamp och visar vår uppskattning till våra anställda med att skaffa dessa vinterjackor. Det lovar jag!

Inga kommentarer: