29 maj 2011



Jag var på marknaden i Frösunda igår. Tanken var att BARA titta och beundra allt hantverk men inte handla någonting. Så här före semestertider ska man vara "snål" för att kunna unna sig och sin familj lite extra på semestern. Det gick inte! Ladan var full med ytterst duktiga hantverkare, osttillverkare och konstnärer av olika slag.För en gångs skull var det till min ekonomins fördel att vi kom ganska sent så jag hann helt enkelt inte stanna vid varje bord.

Men jag ångrar inga av mina köp: lokalproducerade ägg från Tarbygård, en otroligt vacker halsband tillverkad av smyckeskonstnärinnan Gudrun Jansson, en söt Sossemorask tillverkad av Annette Hansing Morin för mina sossepins (som är alltid borta när jag skulle behöva dem), lin och lavenderbukett. Jag betraktar gårdagens besök på marknaden som en "förfest" inför morsdagen.

Det som överraskade mig mest var att det finns så mycket skapande och företagaranda i vår kommun. Jag fick så mycket energi av att få träffa dessa fantastiska och mycket trevliga företagarkvinnorna!

Inga kommentarer: