22 mars 2012

Det är den 22 mars och krokusarna blommar redan i min trädgård. De förökar sig årligen och hela blomsterbänken är snart fullt med lila krokusar. Jag vet att i bilden tycks de vara blåa men de är lila i verkligheten. Idag hände det något historiskt! Jag fick en skrivelse som tio fackförbund har undertecknat gemensamt. Jag har aldrig varit med om det tidigare under mina år i Vallentuna politiken. Fackföreningar tar strid mot de försämringar som (M), (C) och (KD) föreslår i sitt förslag till en ny organisation för ledande tjänstemän i kommunen. Hela skrivelsen utstrålar kraft och vilja på ett sakligt och korrekt sätt. Kommunalrådet har glömt bort att det lönar sig ha personalen med i stora organisatoriska förändringar REDAN FRÅN BÖRJAN för annars blir reaktionen negativ. Man har utgått från (M) behov i arbetet med organisationsförslaget. Deras behov verkar inte motsvara de anställdas behov.
Att tvinga medarbetare i en ny organisation som de inte tror ett dugg på är dumt! Verkligen dumt!

Inga kommentarer: