20 mars 2012

Sossemor har upplevt bättre dagar än denna!

Det ser mycket dystert ut! (KD), (C) och (M) vill göra kommunalrådet Örjan Lid till en gammaldags godsherre som alla ska bocka och tacka för att kunna behålla sin post och position. Med dessa ord vill jag säga att kommunstyrelsens arbetsutskott fattade ett beslut om att föreslå KS att anta den nya organisationsförändringen.

All heder till (FP) som tillsammans med (S) yrkade avslag till förslaget! Det är inte lätt att vara en allianssyster och gå emot sina "vänner", men hon gjorde det.

I min reservation hänvisade jag till att det saknas risk- och konsekvensanalys och kostnadsutredning. Dessutom är rollfördelningen oklar i "kommunstaben" och även i övriga förvaltningschefsgruppen.

Jag fick en omarbetad version av förslaget vid sittande bord som gjorde mig så arg att jag kunde knappast behärska mig. De kunde ha skickat det till mig i förväg ,men om man älskar att härska så beter man så här. Verkligen ett effektivt sätt att visa att oppositionen kan vara "nöjd " om man överhuvudtaget får se förslaget för det är ändå MAJORITETEN som beslutar. GUD vad arg jag är!!!! Det är inte konstigt att de föredrar en organisation som förminskar tjänstemannakårens professionalism och utesluter allt mer oppositionen från processen. Det blir bekvämt och smidigt utan jobbiga diskussioner och krav.

Det blev inte riktig den nyårsdagen jag hade hoppats på. Det är nämligen persiskt nytt år idag, år 1391! Sahle no mubarak!

Inga kommentarer: