1 juli 2012

Jag sov ordentligt. Efter 10 timmars nattsömn kan man inte klaga på trötthet. Det var tydligt att det behövdes. Min franska kurs är verkligen en intensivkurs vilket kräver total koncentration för att ens hålla hälften av grammatik- och uttalsregler i minnet. Men kursen är värd varje sekund! Vi har en lärare som kan sin sak både innehållsmässigt och pedagogiskt. Dessa förmiddagar har varit en total motvikt för det som har sedan hänt på jobbet i kommunen med alla olika sortens oklarheter och utköp och dyl.  Vad kostar egentligen moderaternas politik? Inte bara i kronor och ören men också när det gäller kommunens varumärke, rykte... Har vi verkligen råd med det? Det tvivlar jag verkligen på!

Idag har jag i alla fall haft det skönt och soligt. Jag åkte till Veda där ridklubben hade ordnat en hopptävling. Även för en förstagångsbesökare på en sådan tävling var det intressant att följa. Visst lade jag märke på för många säkert oväsentliga saker som att vissa sadelskydd (eller vad de nu heter) hade vackra broderier och en del av ryttare använde skyddväst vilket jag tyckte var bra. Sedan verkade de flesta ryttartjejer ha långt hår.
Jag följde klass 3 tävling. Här ovan en del av de fem bästa som fick sina priser. Jämställd sport kan man konstatera: en ung kille, tonårsflickor, en kvinna och en man i medelålder var bland dessa. Jag försöker komma på om det finns någon annan sport där man inte gör skillnad mellan kön eller ålder. 
Här klass 3 vinnare, hästen Corazon om jag kommer ihåg rätt.
I morgon blir det Wira spel i Österåker. Och läxläsning naturligtvis. Det gör jag gärna.

Inga kommentarer: