23 april 2012

Håller på och snabbtvättar dotterns kläder. Hon kom hem från Madrid i lördags. Vissa veckor är det ont om tid att sköta hemsysslor. Speciellt när alla veckans kvällar är uppbokade av div. möten och aktiviteter. Då gäller det att antingen delegera (vilket jag har lyckats mindre bra) eller passa på och göra så mycket jag hinner på morgonen. Jag har lärt mig verkligen uppskatta lediga helger!

Ikväll ska jag lämna min motion till kommunfullmäktige om att Vallentuna ska ansöka om att bli del av förvaltningsområde för finska språket. Stödet för denna motion bland kommuninvånare med finsk bakgrund är stort. Hoppas verkligen en vettig behandling av denna motion och relativ snabbt också. Behandlingen av våra motioner tar alldeles för lång tid. Våra motioner om tomtkö, markanvisningspolicy bland annat är högt aktuella ämnen som borde ha kommit tillbaka till politisk behandling. Eller stoppas de också av kommunalrådet? (Tänkte på grönplanen, energiplanen,  ... som väntar på hans bord och lyfts inte på dagordningen förrän det passar för honom.)

Även kommunens revisorer tycker att det tar OVANLIGT lång tid att ta fram miljömål för kommunen. Den här ambitionen togs upp redan 2007 års kommunplan och än har inte sett något!!! Tomma ord, tomma tomma ord!    

Inga kommentarer: