10 april 2012

Idag har vi haft det mycket varmare i Rom än under se två senaste dagarna. Dagens stora äventyr var besöket i Vatikanen. Sonen och jag klättrade upp till Peters kyrkans kupolen och det kan sägas är mycket av mig. Jag är både höjdrädd och klarar inte riktigt branta spiraltrappor men idag hade jag ingen återvändo när jag väl hade ställt mig i kön. Det hade varit helt omöjligt att backa. Jag var nöjd med resultatet efteråt. Jag ska visa bilder när jag kommer hem och kan överföra dem från kameran.
Den andra positiva utvecklingen idag var att vi var inte vilse en enda gång idag. Kartan var mestadels i väskan och vi hittade rätt i alla fall. Egentligen ska man väl vara allra gladast av att man har överlevt den hektiska trafiken även idag. Trots väldigt många synliga poliser i trafiken så körs det fort och helt onödiga risker tas hela tiden. Jag kan inte mer än beundra alla skoteråkare som surfar bland alla bilar och bussar.
Nu ska jag planera morgondagens besök!

Inga kommentarer: